Sağlık

Uzmanlar “Günde İki Yemek Kaşığı” Diyor: Kan Şekerini ve Kolesterolü Düşürmek İçin Hangi Balı Tüketmeliyiz?

Toronto Üniversitesi araştırmacıları tarafından bin 10’den fazla iştirakçi ile gerçekleştirilen çalışma kan şekerini dengelemek ve kolesterol düzeyini düşürmek için günde iki yemek kaşığı balın yararlı olabileceğini gösterdi. Pekala, en çok hangi bal iştirakçilerde hastalık riskini azalttı, gelin birlikte öğrenelim…

Kaynak: https://www.indyturk.com/node/578066/…

Yeni yapılan araştırmaya nazaran günde iki yemek kaşığı bal şeker ve kolesterol üzere çok fazla şeker tüketmekle bağlantılı hastalıklara yakalanma riskini azaltabileceğini gösterdi.

ABD’nin Kanada eyaletinde bulunan Toronto Üniversitesi’nde bin 100’den fazla iştirakçiye 18 adet test yapıldı. Yapılan incelemede vücut üzerinde en olumlu tesir gösterenin tek bir bitki kaynağından elde edilen ham bal olduğunu buldu.

Sağlıklı beslenen bireylerden oluşan iştirakçiler üzerindeki tesiri ölçüldü.

Tüm iştirakçiler ekseriyetle sağlıklı bir beslenme sistemine sahip şahıslardan seçildi. Şeker tüketimleri, günlük kalori alımlarının yüzde 10’unu ya da daha azını oluşturuyordu.

Araştırmacılar bal tüketiminin açlık kan şekeri seviyesinde ve kandaki, “kötü kolesterol” olarak da bilinen düşük yoğunluklu lipoprotein sayısında önemli oranda düşüşlere yardımcı olduğunu tespit etti.

Açlık kan şekeri seviyesini ve kandaki, ‘kötü kolesterol’ olarak da bilinen düşük yoğunluklu lipoprotein sayısını düşürdüğü tespit edilen balın, aynı zamanda iyi kolesterol’ ismiyle da bilinen yüksek yoğunluklu lipoproteinleri artırdığı görüldü. Öte yandan iltihabı uygunlaştırmak konusunda da başarılı olduğu gözlendi.

Ancak çalışma sırf tek bir bitki kaynağından elde edilen balın faydalı tesirleri olduğunu buldu.

8 hafta boyunca günde ortalama 40 gram, yani yaklaşık iki yemek kaşığı bal verilen iştirakçiler ortasında en çok beyaz çiçekli yalancı akasya ağaçlarından elde edilen ham balın yararlı olduğu görüldü.

Ancak bal, 65 santigrat derecenin üzerinde ısıtılınca sıhhate faydalarının birçoklarını kaybediyor bu yüzden soğuk tüketilmesine ihtimam gösterilmesi gerektiğinin altı çiziliyor.

Yüzde 80’i şeker olduğu için bulguları şaşırtıcı bulan araştırmacılardan Tauseef Khan, ‘Bal birebir vakitte, yaygın ve ender şekerlerin, proteinlerin, organik asitlerin ve büyük olasılıkla sıhhate yararlı başka biyoaktif bileşiklerin karmaşık bir bileşimidir de’ dedi.

Şeker tüketmemeniz gerekiyorsa bal konusunda da aynı titizlikte olmalısınız.

Araştırmacılar, diyetisyenlerin ve sağlıklı beslenme uzmanlarının tüm şekerlere aynı şekilde yaklaşmaması gerektiğini ifade ederken, ‘Buradaki ana fikir daha çok değiştirmeyle ilgili. Şayet sofra şekeri, şurup yahut öteki bir tatlandırıcı kullanıyorsanız, bu şekerleri balla değiştirmek kardiyometabolik riskleri azaltabilir. Lakin şeker tüketmemeniz gerekiyorsa bal tüketin de demiyoruz’ dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Evden eve nakliyat
Başa dön tuşu